Pastoraal Beleidsplan 2024-2029

Pastoraal beleidsplan Heilige Hildegard van Bingenparochie

Salvator-, Walfried-, Nicolaas- en Jozeflokatie

Beleidsplan hier dowloaden

Op deze pagina vindt u het pastoraalbeleidsplan 2024–2029  van de Heilige Hildegard van Bingenparochie (Hildegardparochie). Dit beleidsplan wordt geschreven op het moment dat de Hildegardparochie op een keerpunt in haar ontwikkeling staat en dit middels dit beleidsplan wil verwoorden en gestalte doen geven.

De Hildegardparochie is ingebed in het Bisdom Groningen – Leeuwarden maar wil als een herkenbare entiteit optreden. De locaties van de Hildeparochie liggen in de stad en in de regio. Duidelijke identiteit is dan ook gewenst.

Dit beleidsplan is geschreven door pastoor Jellema en pastor Myriam Oosting. Uitdrukkelijk is daarnaast ook het parochiebestuur bij de totstandkoming betrokken geweest.

Duidelijk is dat de wijze waarop de bestuursleden hieraan meededen hun betrokkenheid bij de parochie weergeeft, waarin tevens doorklinkt dat men gelooft in de ingeslagen weg.